Clown's life

Egy vérbeli bohóc

„Szerintem az a rock and roll, hogy elmondod a véleményed, akkor is, ha veszélyekkel jár, nem tojsz be, ha emiatt valaki elfordul tőled."

Ákos

Hangulat

The Fray - How to save a life

"Where did I go wrong, I lost a friend"

Pillanat

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Olvas

    Címkék

    ákos (9) belhon (5) bringa (13) buli (1) film (11) foci (7) friends (23) gamez (3) gasztro (11) gondolkodik (83) idézget (37) jövő (27) képben (5) kiállítás (3) kocka (10) komikus (20) koncert (10) könyv (8) kreatív (15) külhon (12) lak (2) mindennapok (75) mobilkép (5) mozgókép (12) múlt (17) offer (14) párperc (36) pszf (28) reklám (6) sdf (3) snowsport (5) túra (2) vik (21) világ (38) zene (64) zöld (4) Címkefelhő

    Andy a fókuszon kívül

    2009.03.14. 21:00 :: Franyek

    Azt hittem, hogy március 8-ig van nyitva, mert akkor semmiképpen se tudtunk volna menni. Viszont nemrég olvastam, hogy én ezt bizony félre néztem, mert május 8-ig tartózkodik Szegeden több mint 70 darab Andy Warhol kép.

    Andy Warhol, a pop-art egyik legjelesebb képviselője, a huszadik századi képzőművészet kultuszfigurája. Műveit mindenhol ismerik, hiszen a popkultúrában is gyakran megjelennek motívumai. Leghíresebb munkái a Campbell's soup leveskonzervjeiről és a Coca-Coláról készült festmények, valamint a Marilyn Monroe-ról alkotott sorozata, melyek azonnal világhírűvé tették.

    Bár egy index kritika szerint nem éppen a legsikeresebben van megszervezve a kiállítás, de még sincsenek mindennap ilyen képek kis hazánkban.

    Nem tudom, hogy miért pont Szegedre kerültek a képek, de jó dolognak tartom, hogy nem pont fővárosunkba. Sokszor belegondolok, hogy mi lenne velem, ha nem itt laknék... biztos, hogy sokszor járnék fel. Ez az ország abszolúte Budapest centrikus, ami a fővárosiak életét megkönnyíti. A többiekét megnehezíti. Persze lehet, hogy ők másképp látják. Világéletemben itt éltem, ebből kifolyólag nem nagyon tudok másképp tekinteni a dolgokra.

    Miért jó, hogy nem Pesten van a kiállítás? Biztos vagyok benne, hogy sok fővárosi fog oda ellátogatni. Ergo kicsit jobban megismerik hazájukat, ha eddig nem tették. Hisz nekünk általában nem kell nagyon mocorognunk, ha valamire szükségünk van. Kevés olyan dolog van, aminek a központja nem itt van. Ezt olyan felemás dologként fogom fel.

    Lehet, hogy csak én érzem így, de azért mindenkinek illő lenne a saját hazájának adottságaival tisztában lenni, ismerni. Persze ha gazdagabb lennék, akkor lehet, hogy már tőlünk távolibb országban megnéztem volna, de egyenlőre még nem vagyok multimilliomos jazz dobos. Mondjuk én speciel szeretek határokon belül barangolni. Ez mégiscsak a miénk. Ezeknek a helyeknek is meg van a maga varázsa, a maga szépsége. Nem kell feltétlen mindig a nagy, népszerű dolgokra összpontosítani. Pont ezért is olyan különleges, egy kisebb magyar város, mint mondjuk Párizs vagy New York. Persze egy magyar ember számára, biztos nagyon különleges egy ilyen metropolis, de ott már mindenki volt. Viszont Szeged... biztos jóval kevesebb ember járt arra felé. Pont ezért lesz különleges.

    Egy szónak is száz a vége, én kíváncsi vagyok rá, és nem bánom, hogy ezért több száz kilométert kell utaznom, és kicsit felfedezni magamnak, egy számomra idegen várost.

    2 komment

    Címkék: kiállítás gondolkodik offer belhon

    A bejegyzés trackback címe:

    https://franyek.blog.hu/api/trackback/id/tr861001024

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    sylverdevil · http://sylverdevil.hdweb.info 2009.03.14. 22:33:08

    Szeged szép, ajánlom tényleg. A kiállítást én is tervezem megnézni (volt nemrég nyereményjáték jegyekért, sajna nem nyertem), az index kritikákat meg nem kell túl komolyan venni.

    Murphy 1. törvénye az internetről:
    plastik.hu/2009/01/01/nem-meno-hogy-a-szilveszter-nem-meno/#comment-49697

    Franyek 2009.03.15. 02:45:59

    @sylverdevil: Voltam már Szegeden egyszer, de olyan halovány emlékeim vannak, hogy feltétlen fel kell frissítenem őket :)

    Az index kritika meg egyáltalán nem befolyásol. Ha nem jutok el oda, akkor az nem miattuk lesz :) csak mikor rákerestem, hogy pontosan hol lesz, akkor ezt dobta a gépezet.h
    süti beállítások módosítása